سفرنوشت

نیوزلند، خلیج کلیسای اعظم

نیوزلند

امروز از روزهای خیلی خوب سفر بود چون هر دومون از جاهایی که دیدیم خیلی خوشمون اومد. صبح با دیدن یک آبشار زیبا که کمی شبیه آبشار بیشه ولی در مقیاس کوچکتر بود شروع شد. بعد، از باقیمانده های یک معدن طلا و ایستگاه راه آهن کنارش بازدید کردیم. در ادامه مسیرمون به سمت شمال چندتا ساحل دیدیم که همشون معمولی بودند بجز یکیشون که خانه های خیلی زیبایی کنار ساحل داشت. از کنار دو تا رودخانه رد شدیم و ناهارمون که ماهی بود کنار دومی سرخ کردیم. یک طناب هم به شاخه درخت بسته شده بود که میشد تاب خورد و پرید وسط رودخانه. بدلیل ارتفاعش ترسیدم امتحان کنم. رابین پرید ولی به من توصیه کرد انجامش ندم. عصر رسیدیم به کوهی که همه طرفش دریا بود و زیباییش با کوه دیروزه برابری میکرد.

خلیج کلیسای اعظم

آخرین جایی که امروز دیدیم کَتِدْرال کُو یا خلیج کلیسای اعظم بود. فکر کنم بخاطر شکل عجیب صخره اسم کتدرال روش گذاشتند. یک صخره بزرگ که وسطش توسط آب سوراخ شده. حفره ارتفاعی حدود بیست متر داشت و شبیه طاق های ایرانی هلالی شکل بود. منظره مسیر رسیدن به این تونل و جزیره های توی دریا زیباییش کمتر از خود خلیج کلیسا نبود. تصمیم گرفتیم شب همینجا بخوابیم و طلوع آفتاب رو تماشا کنیم.

تاریخ سفر: پاییز ۱۳۹۵

احمد خانی

احمد خانی عاشق سفر و دیدن سرزمین های متفاوت

۲دیدگاه

دیدگاه را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
  • - گزینه های دیدگاه، نام و ایمیل حتما باید وارد شوند.
  • - ایمیل شما هیچگاه منتشر نخواهد شد. فقط برای اطلاع شما از پاسخ به دیدگاهتان استفاده می شود.
ن

احمد مدیر سایت
۳ سال پیش

سلام
ممنون از لطفتون دوست عزیز. آرزو می کنم فرصت دیدنش از نزدیک برای شما هم فراهم بشه